Search for:
Cart 0
  • خانه
  • مقالات اصلی
    • سئو چیست?
    • کسب و کار اینترنتی می خوای راه بندازی؟
    • بازاریابی اینترنتی چیست؟

Sign In

Lost your password?

Not a member yet? Sign Up
perm_identity
Cart 0
0
شغل اول
  • خانه
  • مقالات اصلی
    • سئو چیست?
    • کسب و کار اینترنتی می خوای راه بندازی؟
    • بازاریابی اینترنتی چیست؟
Get Started

Blog

شغل اول > بازاریابی محتوا > محتوای همیشه سبز(evergreen) چیست؟

محتوای همیشه سبز(evergreen) چیست؟

access_timeژوئن 9, 2020
perm_identity Posted by شغل اول
folder_open بازاریابی محتوا
visibility 581 بازدید
محتوای همیشه سبز(evergreen) چیست

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانیم آن را حفظ کنیم؟

سوالی که اکثر افراد از ما می پرسند و سعی داریم در این مقاله مهمترین کات در مورد محتوای سبز را برای شما عنوان کنیم.

اگر تولیدکننده محتوا هستید و قصد دارید محتواهایی بنویسید که همیشه بروز باشند

ترافیک ارگانیک دائمی ماهیانه ، سالیانه داشته باشید

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوایی هست که هیچ وقت قدیمی نمی شود و همیشه بازدید دارد و ما صحبتی از محتوای موقت یا اخبار نمی کنیم.

برای درک بهتر به این مثال توحه کنید

زمانی که در گوگل جستجو می کنید “seo stats 2020” با تصویری شبیه عکس زیر مواجه خواهید شد.

محتوای همیشه سبز

در این کلمه سایت impact رتبه ۱ می باشد تصور کنید می تواند چه مقدار ترافیک می تواند از این کلمه وارد وبسایت شوند.

سوال اینجاست

برای چه مدت زمانی می تواند لینک ۱ باشد؟

ایا در سال ۲۰۲۱ و بعد هم کلمه “seo stats 2020” جستجو می شود؟

جواب خیر است.

به یک مثال دیگر توجه کنید

با جستجوی کلمه “health and fitness tips” سایت active  لینک ۱ گوگل هست

 

محتوای سبز یا evergreen

بحث سلامتی و فیتنس ورزش هرگز قدمی نمی شود چرا که همیشه انسان به سلامتی اهمیت می دهد.

نکته:

همیشه تفاوت بین موضوعات سبز و محتوای همیشه سبز خیلی مهم هست.

موضوعات همیشه سبز

این موضوغات همیشه مورد علاقه افراد بسیاری می باشد.

به ۳ مثال زیرتوجه کنید:

  • چگونه یک تجارت  راه اندازی کنیم؟
  • چگونه بازاریابی اینترنتی را شروع کنیم
  • غذاها سالم و ناسالم

بشر از زمان به وجود امدن فضای اینترنت همیشه به دنبال راه اندازی یک تجارت بوده و شناخت کانال های بازاریابی بوده که همه به دنبال آن بوده اند و در نهایت سلامتی با تغذیه برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است.

محتوای evergreen

محتوای هیمشه سبز با داشتن تمرکز روی یک موضوع مشخص بدون این که آن محتوا منسوخ شود.

  •  چگونه کسب و کار اینترنتی را اندازی کنیم؟
  • چگونه سایتمان را سئو کنیم؟
  • ۱۵ غذای ناسالم که باید از خوردن آنها پرهیز کنید.

نکته مهم: هر ۲ مورد یعنی موضوع و محتوای همیشه سبز را تولید محتوای خود داشته باشید.

چرا بازاریابی محتوایی سایت ما بدون داشتن محتوای همیشه سبز شکست می خورد؟

چون تمرکز بر روی موضوعات گذرا و اخبار می باشد.

برای افزایش ترافیک  در سایت خود باید هر روز محتوا تولید کنید

بیشتر تولیدکنندگان محتوا باید برای حفظ ترافیک ارگانیک خود حتما موارد این چنینی را تجربه کرده اید.

مثال:

وقتی در سال ۲۰۱۶ یکی از روزنامه های خبرگزاری امریکایی خبری در قالب یک پست را با عنوان انتخاب رییس جمهور دونالد در ان زمان را پیش بینی کرد

و جستجوی مردم برای اطلاع از نتایج انتخابات شروع شد.

یک هفته بعد این رییس جمهور انتخاب شد و این خبر ترافیک سطحی را برای سایت به ارمغان آورد.

اما ان خبرگزاری با انتشار و بروزرسانی این خبر را بروز نگه داشت.

اگر شما یک بازاریابی تولید کننده محتوا هستید نیاز شما محتوای همیشه سبز می باشد.

 

محتوای همیشه سبز چه مزایایی دارد؟

ترافیک دائمی:

افراد همیشه محتوای شما را دنبال می کنند و در نهایت همیشه ترافیک خواهید داشت.

صرفه جویی در وقت و زمان:

وقتی محتوای همیشه سبز دارید تا سالها ورودی خواهید داشت و دیگر نیازی به نوشتن پست های روزانه نیست.

 

اما محتوای همیشه سبز چگونه ایجاد می شود؟

حالا که به جذاب بودن و کاربردی بودن محتوا همیشه سبز برای کاربر اطمینان دارید مرحله بعد نحوه نوشتن یک مقاله همیشه سبز می بتشد.

این چند نکته را بیاد داشته باشید:

برای موضوعات همیشه سبز تحقیق کتید

برای جستجوی محتوای همیشه سبز با حجم جستجوی بالا از ابزارهای kwfinder  و semRush استفاده کنید

و کلمات کلیدی موضوعات همیشه سبز را یادداشت کنید.

 

محتوایی که مخاطب از دست می دهد!

برای ایجاد این نوع محتوا نباید بگویید خوب یا عالی هست.

باید محتوایی ایجاد کنید که نظیر آن در بین رقبای شما وحود نداشته باشد و مخاطبان نتوانند جای دیگری ان را پیدا کنند.

این محتوای باید بصورتی باشد که اگر مخاطب آن را دید نخواندن آن باعث از دست دادن یک فرصت برایش به شمار می آید.

از اخبار موضوعات زودگذر و تاریخ ها دوری کنید

اخبار گذرا هستند و به سرعت از دید مردم خارج می شوند.

برای مثال:

اگر درباره یک فیلم سینمایی مقاله ای بنویسید پس از مدتی محتوای شما منسوخ می شود

یا اگر زمانی برای بروزرسانی یک محتوا ندارید بهتره از اعدادی مانند سال در عنوان و توضیحات استفاده نکنید.

 

آیا ساخت محتوای همیشه سبز همیشه ممکن می باشد؟

پاسخ سوال هم بله و هم خیر است

هیچ موضوع یا محتوایی ۱۱ درصد سبز نیست چون دنیا بصورت مداوم در حال تغییر است

یک مثال بزنم تا بهتر متوجه بشید:

با گسترش علم و ابزارها و روشهای جدید حتی مقاله شما در مورد راه اندازی یک تجارت هم به راحتی می تواند قدیمی شود.

اما این مشکل قابل حل هست

محتوای همیشه سبز خود را هر چند ماه یا هر سال یکبار بروزرسانی کنید تا بهترین همچنا سبز باقی بماند.

این تکنیک در زیر برای شما گفته شده است:

۱-آمار بازدید و پیوندهای را باید بررسی کنید

  • محتوا را بروزرسانی کنید
  • لینکهای خود را بررسی کنید تا لینک شکسته نداشته باشید

۲- هدف از جستجوی کاربر را بررسی کنیم

  • باید متوجه شویم قصد اصلی کاربر از جستجو چه می باشد.
  • هر کاربر هر کلمه کلیدی را که جستجو می کند شما باید پاسخی برای رفع نیاز کاربر داشته باشید
  • باید کلمات کلیدی بروز را در بروزرسانی خود بررسی و به کار ببرید.

۳-از خودتان بپرسید چرا در نتایج رتبه ندارید؟

این چند سوال را از خود بپرسید

  • آیا محتوای شما از دیگر رقبا برتری دارد؟
  • آیا محتوای نیاز مخاطب را رفع می کند؟
  • محتوای آنها چه فایده ای دارد؟

شما باید با محتوای همیشه سبز رتبه های خود را بهبود دهید

به عنوان یک تولید کننده محتوا قصد دارید بهترین رنبه و لینکها و اشتراک گذاری های زیادی را کسب کنید

و نمی خواهید همیشه زمان و انرژی خود را ضرف نوشتن کنید و یا چندین پست در هفته تولید کنید

راه حل محتوای همیشه سبز Evergreen می باشد

محتوای همیشه سبز محتوایی هست که رتبه و ترافیک خود را حفظ کرده و پیوندها و اشتراک گذاری های بسیاری را بصورت دائمی دریافت می کند.

اشتراک گذاری:
جدیدتر الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته‌ها
  • بازاریابی محتوا (1)
  • دسته‌بندی نشده (1)
© 2021 شغل اول. All rights reserved
keyboard_arrow_up