تعریف بازاریابی اینترنتی
هر نوع فعالیتی که برای تبدیل و جذب مشتریان در فضای مجازی انجام می شود و منجر به فروش می شود بازاریابی اینترنتی گفته می شود.
بازاریابی اینترنتی روشهایی شامل تولید محتوا،بازاریابی ایمیلی و موتورهای جستجو و تبلیغات اینترنتی پرداختی را شامل می شود.
اما اصلی ترین روش بازاریابی آنلاین بازاریابی محتواست چرا که به خواسته و نیازهای کاربر پاسخ داده انها را جذب علاقه مند و تبدیل به مشتری می کند.
معنای دیگر بازاریابی اینترنتی دستیابی به بازارهدف کسب و کارمان درفضای انلاین بدون درنظر گرفتن گسترده بودن کسب و کارمان است.
مزایای بازاریابی اینترنتی چیست؟
- بیش از ۵۰ درصد هزینه ها را کاهش می دهد.
- تاثیرگذاری ۳ برابری دارد.
- با استفاده از بازاریابی انلاین خیلی راحت کسب و کار رشد می کند.
- سرعت برندینگ شما افزایش پیدا می کند.
- ابزارهای رایگان زیادی مانند شبکه های اجتماعی در اختیار شما هستند.
- مخاطبان هدفمندتری برای شما دارد.
آیا بازاریابی اینترنتی محصولات امکان پذیر است؟
-بله
در بازاریابی اینترنتی ابتدا باید گروه مخاطب خود را بشناسید سپس باید محصول را به خوبی به مشتریان معرفی و مزیت رقابتی خودتان را نسبت به رقبا داشته باشید می توانید به فروش چشمگیری برسید.
علاوه بر موارد بالا بازاریابی اینترنتی محصولات باید کانال ارتباطی خود را پیدا کنید و سپس روی آن متمرکز شوید.
برای مثال:
اگر شبکه های اجتماعی برای شما مفید بوده و بیشترین بازخورد را داشته اید یاید ببینید کدام رسانه اجتماعی موثر تر بوده توییتر،اینستاگرام ،یوتیوب یا فیسبوک
انجام بازاریابی اینترنتی نیازمند آموزش ویادگیری هست تا ابتدا ترافیک کاربران به سمت خود جذب کرده و سپس بدانید طبق چه استراتژِی با آنها رفتار کنید تا شما را دنبال کنند..
مراحل و راه های سیستم بازاریابی و فروش اینترنتی:
هر مرحله بازاریابی آنلاین ازاصول بازاریابی اینترنتی تبعیت می کند که در ادامه برای شما این مراحل را به همراه اصول باز خواهیم کرد.
اولین روش بازاریابی اینترنتی(بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو)
حتما نام سئو را شنیده اید!!
سئو (Seo) که مخفف کلمه search engine optimization است به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
بهینه سازی سایت باید دقیقا چه چیزی را بهینه کنیم تا نتیجه بگیریم؟!!
عوامل زیادی در گرفتن رتبه در موتور جستجو تاثیر گذار هستند مانند معماری سایت،محتوای سایت،برندینگ کسب و کارما
سئو به کارهایی که در داخل و خارج از وبسایت خودمان انجام می دهیم تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و بتوانیم کاربران و مشتریان مرتبط با کسب وکار خودمان را جذب کنیم.
مثالی برای شما
فرض کنید حوزه کاری شما فروش عطریجات است و صفحه ای باکلمه “تفاوت عطر و ادکلن” را بهینه کرده اید زمانی که کاربران به دنبال این جمله باشند صفحه شما درنتایج ظاهر می شود.
معمولا صفحه دوم گوگل سایتهای مرده وجود دارند و بازدیدکم و بدون بازدید قرار دارند و جنگ اصلی بر سر صفحه اول و ۵ رتبه اول است.
این موارد را در بهینه سازی سایت رعایت کنید:
- کلمات کلیدی هدف و دم دراز را انتخاب کنید.
- بر اساس کلمات کلیدی محتوا تولید کنید.
- محتوای همیشه سبز تولید کنید(محتوایی که مختص خود شماست و کپی نیست)
- از تصاویر کم حجم و ترجیحا مختص خود استفاده کنید.
- لینکسازی داخلی را فراموش نکنید.
- شبکه های اجتماعی سیگنالی مثبت تلقی می شود.
- در محتوا از ویدئو استفاده کنید.
- سرعت سایت را افزایش دهید.
- سایت شما نسخه واکنشگرا داشته باشد.
- بهینه سازی محلی را فراموش نکنید.
پس این روش بازاریابی اینترنتی را جدی بگیرید چرا که :
- مشتریان مرتبط را به سمت شما ارسال می کند.
- هزینه پایینی دارد.
- بیش از ۵۰ درصد از کاربران از طریق جستجو اقدام به خرید می کنند.
- به راحتی برندینگ می شوید.
دومین روش بازاریابی اینترنتی(بازاریابی برای موتورهای جستجو)
بازاریابی برای موتورهای جستجو که به sem معروف و مخفف search engine marketing است. به این روش پرداخت بخ ازای کلیک هم گفته می شود.
در این روش بجای تمرکز کامل برروی بهینه سازی سایت به ازای بودجه (هزینه) شما گوگل برای شما ترافیک هدفمند می فرستد.
این ابزار گوگل ادورز نام دارد شما با توجه حوزه ی کاری و انتخاب کلمات کلیدی مناسب ونوشتن عنوان و توضیحات جذاب طبق بودجه ی انتخابی خود در نتایج اول ظاهر می شوید.
به زبان ساده به ازای هرکاربری که بر روی نتیجه شما کلیک کند مبلغی ازبودجه ی شما کسر می شود.
این روش هم مزایایی مانند:
- نمایش سریع درنتایج گوگل
- مدیریت بودجه پرداختی
- انتخاب زمان نمایش تبلیغ
- افزایش سرعت رسیدن به ترافیک وفروش
یکی از ابزارهای معروف در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو ادورز گوگل است که شما بر اساس بودجه ی مشخصی پلن خود را فعالی می کنید و بر اساس کلمات کلیدی مدنظرتان در رتبه ۱ قرار بگیرید.
در ابتدا باید به سایت https://ads.google.com بروید سپس از منوی setting&tools قسمت keyword planner را انتخاب کنید و کلمات کلیدی خود را به دقت مقایسه و جستجو(منوی سمت چپ keyword idea) کنید سپس انها را به پلن تبلیغات خود اضافه کنید و پس از پرداخت هزینه در کلمات کلیدی مشخص شده تلیغ شما نشان داده می شود.
نکته۱: شما باید کلمات را به درستی انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد و از هدر رفتن بودجه ی شما جلوگیری کند.
نکته ۲:حتما بعد از اضافه کردن کلمات به پلن حتما نرخ تبدیل و نمایش در جستجو ها را ببینید تا از کاربردی بودن کلمه و هزینه به ازای هر کلیک در ابتدا باخبر شوید.
نکته۳:در بالای صفحه زبان را persian و search network را Google and search partners قرار دهید و به تنظیمات دیگر دست نزنید.
البته با وجود تحریم برای ایران بهتره از پنل های اماده ی تبلیغات گوگل که شرکت های ایرانی مانند برتینا و نوین ارائه می دهند پنل اختصاصی شارژشده گرفته و استفاده کنید.
سومین روش بازاریابی اینترنتی(بازاریابی ایمیلی)
به جرات می توان گفت یکی از بهترین روشهای بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ می باشد زیرا پس از سال ها هنوز منسوخ نشده مورد استفاده قرار می گیرد.
زمانی که وبسایت شما ترافیک هدفمند را دریافت می کند حالا وقت آن رسیده که با استفاده ازایمیل مارکتینگ فروش خود را افزایش دهید.
درایمیل مارکتینگ با دادن یک پیشنهاد ردنشدنی به بازدیدکنندگان اطلاعات مهم آنها مانند ایمیل را دریافت می کنید که بسیار مهم است.
در بازاریابی ایمیلی شما باید به تبلیغ نویسی آشنا باشید تا بتوانید عنوان ومتن های ایمیل خود را جذاب بنویسید.
بازاریابی ایمیلی مزایایی مانند:
- کم هزینه ترین روش بازاریابی
- افزایش ترافیک سریع
- افزایش فروش تا ۱۰ برابر
- داشتن مشتریان علاقه مند و بالقوه محصولات و خدمات شما
- برند شدن کسب و کار
- ترغیب مشتریان علاقه مند به معرفی محصولات و خدمات شما به دیگران
نکته ای که بسیارمهم هست باید بدانید که هدفتان از این روش بازارایابی آنلاین چیست؟
- دریافت اطلاعات کاربران مانند ایمیل
- برندینگ کسب و کارمان
- اعتماد سازی کاربران علاقه مند و تبدیل به مشتری
- ارسال تخفیفات برای مشتریان
شرکت های زیادی ارائه دهنده سیستم ایمیل مارکتینگ می باشند برخی از انها در زیر برای شما معرفی شده اند:
۱- sender
۲-avangemail
۳-mailigen
۴-Mailchimp
۵-mailerlite
همه سرویس های بالا در ابتدا حق اشتراک عضویت بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ایمیل را رایگان با ارسال محدود در اختیار شما قرار می دهند.
حالا چگونه ایمیل مارکتینگ را انجام بدیم؟
مرحله اول(ساخت پیشنهاد ردنشدنی):
باید فکر کنید در کسب و کاری که دارید چه چیزی را می توانید به مخاطب خود بدهید که برایش ارزشمند است.
شما باید یک هدیه یا تخفیف به مخاطب بدهید تا در ازای آن ایمیلش را دریافت کنید این هدیه می تواند کوپن تخفیف،کتاب الکترونیکی،اموزش ویدئویی پادکست و غیره باشد.
پس سعی کنید هدیه ای با ارزش در ابتدا تهیه کنید پس برای آن وقت بزارید تا برای کاربر ارزشمند باشد.
مرحله دوم(ساخت لندینگ پیج):
در مرحله دوم شما باید برای دریافت اطلاعات مخاطبتان صفحه ی لندینگ پیج که شامل فرم دریافت اطلاعات و چند خطی در مورد پیشنهاد ردنشدنی برای کاربر است را بسازید.
برای این کار اگر از وردپرس استفاده می کنید افزونه هایی مانند صفحه ساز ویژوال کامپوسر،افزونه convert plus و layer pop up را داشته باشید البته می توانید با خود سیستم های ایمیل مارکتینگ مانند میلرلایت صفحه را درست کنید و در سایت خود قرار دهید.
نمونه از هدیه و پیشنهاد رد نشدنی
مرحله سوم(اتصال به سرویس ایمیل مارکتینگ):
در این مرحله شما باید به سرویس ایمیل مارکتینگ وصل شوید یکی از سرویس های معروفی که در بالا معرفی کردیم مدنظر ماست.
ابتدا به یکی از سایتهای بالا بروید سپس با یک ایمیل اصلی (ایمیلی با پسوند دامنه سایت شما) ثبت نام کنید و ایمیل را تایید کنید.
اما قسمت هایی که باید از انها استفاده کنید:
campaigns: از این بخش می توانید ایمیل خود را طراحی و برای ارسال اماده سازی کنید.
Automation: این قسمت می توانید ایمیل ارسال در اینده را طراحی کنید(برای دوره های انلاین مناسب است)
forms: می توانید از طریق این قسمت فرم دریافت اطلاعات(ایمیل،نام) از کاربران دریافت کنید.
reports: این قسمت گزارشاتی از ارسال ایمیل ها و چند درصد از ایمیل ها باز شده یا نشده اند را نشان می دهد.
subscribers: این قسمت تعداد افراد مشترک شده بر اساس دسته بندی کمپین شما را نمایش می دهد.
چهارمین روش بازاریابی اینترنتی(بازاریابی شبکه های اجتماعی)
شبکه های اجتماعی تجمع افراد بسیاری است که برای گذراندن وقت خود درانها فعالیت می کنند.شما در کناردیگرروشهای بازاریابی اینترنتی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید
با تولید اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک عظیمی را به سمت سایت خود هدایت کنید
آمارهای جالب شبکه های اجتماعی
- بیش از ۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون نفر کاربر در فضای اینترنت فعال هستند.
- ۴ میلیارد از امار بالا کاربر اینترنت موبایل هستند.
- بیش از ۳٫۵ میلیارد کاربر فعال شبکه های اجتماعی وجود دارد.
- نزدیک به ۳٫۵ میلیارد کاربر فعال شبکه های اجتماعی موبایل وجود دارد.
بازاریابی با فیسبوک:
از سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرده و رکوردار بیشترین کاربر در بین شبکه های اجتماعی است .فیسبوک در ۲ نسخه موبایل و تحت وب در دسترس است.
نکات مهم:
- در فیس بوک هم صفحه تجاری و هم صفحه شخصی داشته باشید.
- مطالب را در فیسبوک به اشتراک بزارید.
- از دوستانتان بخواهید پست شما را لایک و به اشتراک بزارند.
- از اینفوگرافیک استفاده کنید.
- قابلیت استوری را فراموش نکنید.
مزایا:
- لینکسازی موثر در بحث سئو سایت
- برندینگ
- اشتراک گذاری محتوا توسط دیگران
بازاریابی با اینستاگرام:
این شبکه اجتماعی در ایران بسیار طرفدار پیدا کرده و باید فعالیت در ان را در اولویت های برنامه بازاریابی اینترنتی قرار داد.
توصیه های کاربردی:
- بصورت دائم فعالیت کنید.
- از مطالب اموزشی و کاربردی استفاده کنید.
- استوری ها باعث بیشتر دیده شدن شما می شوند.
- بیو مختصر و مفید بنویسید و ادرس سایت را قرار دهید.
- اینفوگرافیک ها را فراموش نکنید.
- از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.
- تصاویر را شخصی سازی کنید.
- بازاریابی ویدئویی در اینستا معجزه می کند.
- برای هر پست توضیحات چندخطی بنویسید.
- از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
- هر بار از لوکیشن(موقعیت مکانی) متفاوت استفاده کنید.
مزایا:
- برندینگ و اعتمادسازی
- فروش بیشتر
- افزایش جذب ترافیک به سایت
بازاریابی با توییتر:
توییتر را می توان یکی از قدرت های بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی دانست افراد زیادی به واسطه پیگیری اخبار سیاسی در ان حضور دارند و همین حجم انبوهی از کاربران را برای بحث بازاریابی تجارت شما در این شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد.
چند نکته مهم و کاربردی:
- توییت های خود را در ساعات مختلف قرار دهید.
- زمان توییت ها را با ابزار تحلیل توییتر بررسی و زمانن پست گذاری را برنامه ریزی کنید.
- توییتی که حاوی اطلاعات مهم بوده و بیشترین تعامل را با کاربران داشته در پروفایل پین(ثابت) کنید.
- از بخش profile–>list–>Create new list بخش خبررسان توییت هایتان را دسته بندی کنید.
- مشترک شدن در لیست عمومی افراد دیگر
- بهترین هشتگ را بررسی کرده و در توییت ها استفاده کنید ابزار Hashtagify.me به شما کمک خواهد کرد.
- تصاویرتان را تگ کنید در هر توییت می توانید ۴ عکس را با هم ارسال کنید و هر عکس تا ۱۰ نفر را تگ کنید.
مزایا:
- برندینگ
- ساخت بک لینک قوی
- قدرت بازاریابی بالا
بازاریابی در لینکدین:
یک شبکه اجتماعی جهانی است و تفاوتی که با دیگر شبکه های اجتماعی دارد اکثر کاربران متخصص هستند و می توانند به راحتی با کاربران دیگر برای ارائه خدمات در ارتباط باشند.
چند اموزش کوتاه اما مفید:
- صفحه تجاری برای کسب و کار خو ایجاد کنید.
- پروفایلتان را به صورت حرفه ای کامل کنید(اگر مدارک یا افتخارات کسب کرده اید و نمونه کار دارید آن را ثبت کنید)
- برای پروفال تصویر و برای صفحه تجاریتان کاوری مناسب قرار دهید.
- نام خود را به طور کامل بنویسید.
- url پروفایل را سفارشی کنید.
- انتخاب درست دسته بندی کسب و کار شما در نمایش جستجوها بسیار موثر است.
- در قسمت خلاصه یا summary مهمترین های کسب و کار خود ر برای مشتری و درباره خودتان بنویسید.
- پستهای غیرمرتبط را لایک نکنید زیرا لینکدین کمتر شما را در چشم کسب و کارهای مرتبط تان نشان می دهد.
- در اخر ساعت های اخر بعدازظهر و پایان هفته ها پست ارسال نکنید.
- از هشتگ و منشن ها به درستی استفاده کنید.
مزایا:
- برندینگ و کسب اعتبار
- افزایش ترافیک
- ایجاد ارتباط قدرتمند با متخصصان حوزه کاری خود
پنجمین روش بازاریابی اینترنتی(بازاریابی محتوا)
یکی از بهترین و قدیمی ترین روشهای بازاریابی اینترنتی بازاریابی از نوع محتوا هست با تولید محتوا در فرمتهای متن،ویدئو،تصویر یا اینفوگرافیک ها و کتابهای الکترونیکی می توانید مخاطب را به سمت خود جذب و تبدیل به مشتری کنید.
- متن: این نوع از بازاریابی اینترنتی محتوا از اولین روشها بوده که هنوز هم محتوای متنی مانند مقالات جذاب هست ولی باید نکاتی را بدانید تا محتوای متنی برای مخاطب خسته کننده نشود.
- ویدئو:بازاریابی ویدئویی هم از روشهای پرطرفدار هست که بسیار موثر بوده و می تواند کاربران زیادی را جذب خود کند زیرا کاربران زیاد حوصله خواندن متن را نداشته ولی مشاهده ویدئو برای آنها بسیار لذت بخش است.
- پادکست: نوعی از محتوا که به صورت صوتی می باشد و می توان از ان را در همه جا استفاده کرد.
- تصاویر:استفاده از تصاویر مرتبط هم می توان در بازاریابی محتوا استفاده کرد زیرا برای کاربر تنوع ایجاد می کند.
- اینفوگرافیک:تصاویر اطلاعاتی یا اینفوگرافیک ها هم جز محتوایی هستند که بسیار مناسب شبکه های اجتماعی هستند و به راحتی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شوند.
- کتاب الکترونیکی:این نوع فرمت از محتوا هم در بازاریابی اینترنتی بسیار استفاده می شود و بیشتر برای کسب اعتبار و شناخته شدن مورد استفاده قرار می گیرد.
- وبینار:از رایج ترین روشهای بازارایابی محتوا در بازاریابی اینترنتی است و سمیناری است که به صورت انلاین برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند همزمان(زنده) با استاد تعامل داشته باشند.
چند نکته برای تولید محتوا:
- برای تولید محتوا برنامه داشته باشید.
- از فرمتهای مختلف محتوا استفاده کنید.
- اموزش رایگان را فراموش نکنید.
- از کاربران بخواهید برای شما محتوا(پست مهمان) تولید کنند.
بازاریابی مصرفی چیست؟
بازاریابی b2c که بازاریابی مصرفی هم گفته می شود ارتباطی که بین کسب و کار و مصرف کننده نهایی به منظور افزایش فروش صورت می گیرد
در این نوع روش بازاریابی مصرف کننده از روی احساسات خرید می کند چرا که تنها از جنس خوشش آمده و به جزییات نیازی ندارد.
گاهی جزئیات زیاد و خیلی تخصصی مشتری را سردرگم می کند و از خرید منصرف می کند.
مثالی از مدل بازاریابی b2c
کسب و کار اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی کفش را در نظر بگیرید شما به عنوان مشتری نهایی از آن خرید می کنید این نوع از بازاریابی اینترنتی در فضای آنلاین بسیار بیشتر از مدل های دیگر هست.
بازاریابی صنعتی چیست؟
در بازاریابی B2B برعکس بازاریابی مصرفی است یعنی برای خرید هر محصول یا خدمتی باید توجیهی عاقلانه وجود داشته باشد مانند:قیمت،کاربرد خدمت یا محصول مورد بررسی قرار می گیرد.
در این روش از بازاریابی اینترنتی بر روی جزئیات تمرکز دارد و گاهی جلسات مشاوره برای استفاده از خدمت ارائه می شود.
اهمیت بازاریابی اینترنتی
اگر کسب و کاراینترنتی دارید بحث بازاریابی اینترنتی اهمیت زیادی پیدا می کند کسب و کارهای فیزیکی هم باید از روشهای بازاریابی به صورت انلاین استفاده کنند.
بازاریابی اینترنتی از آنجا اهمیت پیدا می کند که روشهای بسیار متنوعی را در خود جای داده و بر هیچ کسی پوشیده نیست.
پس اگر صاحب کسب و کاری هستید چه فیزیکی و چه اینترنتی همین امروز باید بازاریابی اینترنتی را بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار خود بدانید.
بازاریابی انلاین و افلاین
در هر دو روش بازاریابی هدف جذب مشتری برای کسب و کار است .
- در روش بازاریابی اینترنتی(انلاین) نحوه انتشار تبلیغ یا محتوا در وبلاگ ،شبکه های اجتماعی و ایمیل هست اما در روش انلاین به صورت شخص به شخص و روی در و دیوار و رادیو و تلویزیون پخش می شود.
- تعداد اشخاصی که به انها دسترسی خواهید داشت در هر دو روش تفاوت چشمگیری دارد در روش بازاریابی آنلاین شما با استفاده ارسال یکی ایمیل در عرض چند ثانیه می توانید پیام خود را به میلیون ها نفرارسال کنید.
- اما در بازاریابی افلاین باید در مراسم ها و کنفرانس و رادیو و تلویزون به تکرار اسمی از برند یا خدمات برده شود تا همه ی این روشها تعداد محدودتری افراد از برند شما اگاه شوند.
- سرعت انتشار تبلیغ و اشتراک گذاری آن در بازاریابی انلاین(اینترنتی) بیشتر به چشم می خورد اما در روش افلاین مردم زیاد به تبلیغات اعتماد ندارند و با یکدیگر کمتر در مورد یک برند صحبت می کنند.
- هزینه ها در بازاریابی اینترنتی بسیار کمتر از بازاریابی افلاین می باشد و مردم در بازاریابی انلاین خیلی راحت محتوا را را در قالب های مختلف می بینند اما در افلاین اینطور نیست.
استراتژی بازاریابی انلاین
در بازاریابی اینترنتی باید روش خاصی را برای کسب و کار خود داشته باشید شما نمی توانید از تمام روشهای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید چرا که ممکن است برای شما بی نتیجه باشد و تنها وقت خود را هدر دهید.
مثال:
اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی لباس داشته باشید فعالیت در شبکه اجتماعی پینترست زیاد برای شما کاربردی ندارد اما در اینستاگرام می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
پس باید کانال مختلف بازاریابی را بررسی کنید ببینید کدام بیشترین تاثیر و جذب مخاطب را به همراه داشته است.
درامد از طریق شغل بازاریابی اینترنتی امکان پذیر است؟
در مرحله اول باید به بازاریابی اینترنتی مسلط باشید در مرحله بعد می توانید از آن کسب درامد داشته باشید.
۱-یکی از روشهای درامد از بازاریابی اینترنتی انجام پروژه های مختلف برای شرکت ها و اشخاص هست شما با نجام پروژه های بازاریابی برای کسب و کار آنها درامد خوبی خواهید داشت.
کار بازاریابی اینترنتی در منزل از طریق سایتهای برون سپاری(دورکاری) امکان پذیر است.
۲-روش دیگر می توانید برای خود چندین شغل داشته باشید و برای خود بازاریابی انلاین را انجام دهید و به درامدها ی قابل توجهی برسید.
۳-روش سوم آموزش بازاریابی اینترنتی به افراد است آموزش امروزه در هر کسب و کاری بسیار درامدزاست با ساخت دوره های آموزشی در زمینه بازاریابی به درآمد خوبی برسید.
تاثیر بازاریابی اینترنتی بر فروش
بازاریابی برای کسب و کار شما حکم اسلحه را دارد مثل این می ماند شما به جنگ بروید ولی بدون اسلحه خوب مطمئنا شکست خواهید خورد.
بازاریابی اینترنتی حیات کسب و کارهاست و باید به آن توجه زیادی شود پس باید به ان توجه خاصی شود اگر بدانید چگونه از طریق اینترنت بازارایابی کنید برد با شما خواهد بود.
نرخ درصد بازاریابی
معمولا درصد پورسانت در بازاریابی اینترنتی متفاوت است و از ۱ تا ۳۰ درصد هم برای فروش ها به شما پورسانت داده می شود
در برخی از شرکت ها ۴۰ تا ۵۰ درصد به بازاریاب پورسانت داده می شود.
نرخ درصد می توانید به این صورت هم متغیر باشد
مثلا بگویید تا ۵۰۰ هزار تومان فروش ۸ درصد پورسانت و تا ۱ میلیون تومان فروش ۱۲ درصد حق الزحمه بازاریاب اینترنتی هست.
جایگاه شغل بازاریابی در جهان
بازاریابی اینترنتی در جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخورداراست و در تا به امروز جز ۱۰ شغل برتر و پولساز دنیا شناخته شده است.
شما هر نوع کسب و کاری را که در نظر بگیرید با شغل بازاریابی اینترنتی گره خورده است.
برای اینکه بیشتر دیده شوید باید بازاریابی کنید و وقتی دیده شدید فروش شما به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.
اینده شغلی بازاریابی اینترنتی
بازاریابی انلاین برای هر نوع کسب و کاری را که فکر کنید ضروری است و در اینده ای نزدیک همه کسب و کارهای فیزیکی دست به دامن این روش بازاریابی می شوند.
مزایای بازاریابی اینترنتی
تنوع در شغل بازاریابی اینترنتی زباد است و شما می توانید در زمینه تبلیغ برند،خرده فروشی،تحقیقات بازار و … فعالیت کنید.
نتایج شما قابل مشاهده و اندازه گیری بوده و می توانید بر اساس انها استراتژی مناسب را پیاده سازی کنید.
معایب شغل بازاریابی اینترنتی
بازاریابی ان هم به روش انلاین نیازمند چابکی است و استرس زیادی دارد زیرا باید از یک سطح آمادگی و بهره وری رو به بالا به صورت دائم باشید.
بازاریابی و جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی
۱- تخفیفات ویژه به مشتریان خود بدهید
به طور منظم هر چند روز یا هفته ای یکبار پیشنهاد ویژه ای به مشتریان خود بدهید از ان ها با استفاده از کوپن تخفیف بخواهید از فرصتها ی ویژه استفاده کنند.
۲- ارسال خبرنامه
با ارسال ایمیل خود را در ذهن مشتریان هک کنید تا بداند هنوز شما حضور دارید و با پیشنهاد تخفیف او را ترغیب به خرید از خودتان کنید.
۳- راه اندازی وبلاگ
بازاریابی محتوایی را فراموش نکنید با راه اندازی بلاگ برای مشکلات مردم راه حل ارائه دهید و به محصول خود را در همان صفحه به انها معرفی کنید.
۴- بازاریابی ویدئویی
با ساخت ویدئو پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم باشید واز کاربرد محصول خود در ویدئوها برای مردم بگویید تا به مشتری بالقوه تبدیل شوند.
ویدئو مارکتینگ از موثرترین روشهای اعتمادسازی و بازاریابی اینترنتی می باشد.
۵- درج نظرات مشتریان در فروشگاه
را در فروشگاه خود منتشر کنید این کار اعتماد بسیار زیادی از مشتریان را به سمت شما جلب می کند و در نهایت فروش شما افزایش دوچندان خواهد داشت.
۶- ارتباط با کسب و کارهای مرتبط
با کسب و کارهای مرتبط در ارتباط باشید و از محصولات و خدمات خود برای انها بگویید با این کار قدرت بازاریابی اینترنتی شما دو جندان می شود.
۷- هدایای تبلیغاتی
اگر به صورت فیزیکی یا انلاین محصول یا خدمتی دارید به همراه آن هدیه تبلیغاتی کوچکی بدون اطلاع مشتری قرار دهید این کار تجربه ی لذت بخشی برای مشتری ایجاد می کند و امکان خرید در دفعات بعد را افزایش می دهد.
۸- شبکه های اجتماعی
بصورت اصولی از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و با تهیه محتوا برای گروه مخاطبان خود و معرفی محصولات به آنها و ارائه ی کد تخفیف تنها برای مخاطبان شما در آن شبکه اجتماعی انها را ترغیب به خرید کنید.
روشهای فروش کالا با بازاریابی اینترنتی
روشهای بسیاری برای فروش کالا وجود دارد:
- بازاریابی از طریق موتورهای جستجو که باید با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.
- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که سایت شما به صورت طبیعی در نتایج ظاهر شده و ترافیک می گیرد.
- تولید محتوا برای افرادی که کاربران هدف شما هستند و معرفی محصول شما به عنوان راه حل به آنها
- بازاریابی ویدئوبی روشی خوبی از بازاریابی اینترنتی و هم تکنیکی برای ایجاد اعتماد برای مشتریان است.
دیدگاهتان را بنویسید